دبیر ستاد اربعین کرمانشاه:

کمیته‌های ستاد اربعین کرمانشاه امسال از ۱۸ به ۲۰ عدد افزایش یافت 

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه از افزایش تعداد کمیته‌های ستاد اربعین از ۱۸ عدد به ۲۰ عدد خبر داد. 
کد خبر: ۱۱۸۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳ 08 September 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سیدجعفر امامیان در جلسه ستاد اربعین استان که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: توفیق پیدا کردیم با همراهی مردم استان کرمانشاه اربعین امسال را به نحوی مطلوب پشت سر بگذاریم و میزان رضایتمندی از تردد از مرز خسروی بالا بود. 
 
وی در خصوص حوزه ساختاری ستاد اربعین استان کرمانشاه افزود: با تدابیر استاندار کمیته‌های ستاد اربعین از ۱۸ عدد به ۲۰ عدد رسید، در تعاملات ستاد مرکزی استقبال خوبی داشتند و کمیته امور هماهنگی به ستاد اربعین امسال اضافه شد. 
 
دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه در خصوص کمیته رسانه و فضای مجازی تصریح کرد: امسال کمیته رسانه و فضای مجازی در عملیات اربعین استان فعالیت گسترده و خوبی را انجام داد.
 
امامیان در خصوص اتفاقات ویژه در میدان در ستاد اربعین بیان کرد: همه زیرساخت‌ها فراهم شد که بیشترین بهره فرهنگی را ببریم در حوزه فرهنگ باید بیشتر کار شود و امسال توجه ویژه‌ای به این قضیه شد. 
 
وی در خصوص ساختمان پایانه مرزی خسروی عنوان کرد: ساختمان پایانه با ظرفیت ۱۰ هزار نفر تردد ساخته شده بود ولی امسال به ظرفیت پایانه اضافه شد.
 
امامیان تشریح کرد: در حوزه آب و یخ خیلی دغدغه بود که با تلاش قرارگاه آب یخ مرتفع شد و در سال آینده بهتر می‌شود. 
 
وی در خصوص نصب سایبان بیان کرد: از ورودی شهر خسروی تا نقطه صفر مرزی زوار زیر سایه‌بان مجهز به مه‌پاش تردد کردند.
 
امامیان ادامه داد: سال آینده سایبان‌های موقت به سایبان دائمی ارتقاء داده می‌شود. 
 
وی توضیح داد: یکی از نقاط قوت ما جهش ویژه‌ در آمار بازگشت زوار بود زائرانی که از مرز مهران وارد شده بودند از مرز خسروی بازگشتند.
 
دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته مواکبی که در مسیر بازگشت زوار مستقر بودند تعطیل شدند ولی امسال به خاطر تراکم و تردد جمعیت نیروهای فراجا مجبور شدند تردد را به درب شرقی منتقل کنند ولی با توافقات انجام شده به تفاهم رسیدیم و مسیر را به مسیر اصلی بازگرداندیم و در سال آینده برای این مسیر باید تدابیر لازم اندیشیده شود.
 
امامیان در ادامه بیان کرد: سقف کمکی که در اختیار فرمانداران قرار گرفت مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برای مواکب درجه یک و مواکب دیگر مبلغ ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال کمک در خصوص خرید اقلام بود. 
 
وی همچنین بیان کرد: طرح جامع مرز خسروی با کمک یک مشاور باید تدوین شود و مسیر ورود و خروج را در طرح جامع داشته باشیم ساختمان پایانه و جاده برکت باید دیده شود. 
 
امامیان عنوان کرد: باید به مسیر و شیوه مرز خسروی را دائم نگه داریم حتماً باید در مراسم‌های زیارتی هم شاهد موج تردد زائران باشیم و فقط این تردد مختص به اربعین نباشد. 
 
امامیان در پایان خاطرنشان کرد: باید برای زوار کارهای تبلیغاتی در نظر گرفته شود که برای زیارت‌های کوتاه ۲ و سه روزه و یک تشویق برای زیارت شب جمعه در نظر گرفته شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار